Friday, March 20, 2009

Ceramah Anti Merokok di Hosp Putra





Pada 12 Mac 2009 , saya telah di jemput untuk memberi ceramah kepada staf-staf di Hospital Putra ( Putra Specialist Centre) di Melaka. Ceramah itu adalah hasil usaha pihak Pfizer dan juga Dato Ramlah Abas ( Timbalan Pengerusi Hosp Putra) sebagai satu usaha memupuk kesedaran di kalangan kakikatangan perubatan di Hosp Putra.

Ia berjalan lancar walaupun waktu ceramahnya adalah waktu selepas makan tengah hari. Ia mendapat respons yang baik dikalangan pendengar dan beberapa soalan telah dapat saya jawab selepas sessi ceramah. Saya juga mempromosikan buku tulisan terbaru saya di sana.

Memupuk kesedaran bahaya merokok dikalangan pekerja kesihatan adalah amat penting kerana mereka boleh menjadi penasihat kepada pesakit yang datang ke hospital kerana sakit akibat merokok. Terdapat juga sesetangah ahli kesihatan yang merokok , dan berita baik buat mereka kerana kini telah ada rawatan berkesan untuk berhenti merokok.

Insyaallah , usaha bersama dengan Pfizer ini akan di teruskan sebagai satu usaha saya untuk membantu lebih ramai perokok berhenti merokok.

Wassalam

No comments: