Thursday, October 9, 2008

No Smoking : Berhenti lah..sebelum anda diberhentikan !

Kebanyakan perokok tidak menyedari bahawa masalah merokok ini bukanlah menyebabkan penyakit pada diri mereka sendiri tetapi juga melibatkan orang yang mereka sayangi kerana asap rokok tidak mengenal sesiapa. Ia akan disedut juga oleh orang yang dekat dengan perokok.Apabila perokok mendapat penyakit mereka juga akan menyusahkan keluarga mereka semasa mendapatkan rawatan.

Malangnya jumlah perokok semakin bertambah dari masa ke semasa. Kempen demi kempen di jalankan oleh kerajaan dan banyak badan-badan bukan kerajaan tidak menampakkan hasil yang berkesan.

Dunia sains semakin maju dengan banyak kaedah terbaru untuk berhenti merokok.Di negara maju tekanan dari kerajaan dan masyarakat menyebabkan semakin ramai yang mula berniat hendak berhenti merokok.

Tetapi isu berhenti merokok ini bukanlah semudah mematikan ‘api lilin’ dengan sekali hembus sahaja. Hakikatnya perokok memerlukan bantuan perubatan untuk berhenti merokok kerana ia adalah sesuatu yang bukan mudah untuk dilakukan.

Kekuatan minda atau hati cekal dan keazaman yang mantap untuk berhenti rokok secara terus tanpa apa-apa bantuan ubat atau sokongan dari orang lain boleh membuatkan seseorang berhenti merokok , tetapi terlalu kurang manusia-manusia yang mampu berbuat begini.

Buku yang bakal diterbitkan bukanlah semata-semata bertujuan untuk memberitahu tentang bahaya merokok tanpa menjelaskan tentang kaedah dan rawatan terkini untuk berhenti merokok.Di dalam buku itu juga saya terangkan serba sedikit tentang penyakit-penyakit yang berkaitan dengan merokok. Disini saya cuba untuk memberi jalan keluar dari masalah ini untuk kebaikan bersama kepada semua.

Dalam buku itu saya bertujuan untuk memberitahu masyarakat khususnya di Malaysia ini kaedah-kaedah rawatan yang telah ada dan terbaru untuk berhenti merokok.Seorang perokok akan berhenti juga suatu hari samada dengan rela atau ‘terpaksa’.

Berhenti merokok secara ‘terpaksa’ adalah kerana mendapat penyakit disebabkan merokok dan anda terlantar di hospital ataupun berhenti kerana anda ‘berhenti menjadi orang’ dan masuk ke alam kubur.Maka disini saya sarankan kepada perokok semua agar berhenti awal untuk anda dapat menikmati hidup yang lebih sihat dan bermakna.

Sekarang telah ada rawatan yang efektif untuk berhenti merokok hanya dengan mengambil pil setiap hari dan rasa hendak merokok anda akan hilang. Ianya pernah menjadi suatu mimpi kepada perokok untuk berhenti, tetapi kini ubat ini telah berjaya dicipta.Bacalah buku yang bakal diterbitkan nanti hingga ke akhirnya kerana saya akan menerangkan kepada anda semua di dalam buku ini

.

Cuma yang tinggal hanyalah kehendak hati sendiri “Tepuk dada tanya selera”, pilihan ditangan anda . Cuma terpulanglah pada perokok samada

“Nak Tak?” atau “Tak Nak?”

berhenti merokok.

1 comment:

Global Excellent Marketing Sdn.Bhd (GEM) www.gemsb.com said...

GLOBAL EXCELLENT MARKETING SDN BHD.
Perunding Industri Sarang Burung Layang -layang (walet /walit),
Pakarekabentuk Rumah Burung Layang -layang (walet /walit).
www.gem.tl.my